سریالهای رمضان امسال مناسب نبود - کانون هادیان امت (مسجد امام هادی قم)



 


سریالهای رمضان امسال مناسب نبود

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سریال میوه ممنوعه ، خانواده حاج یونس فتوحی را که نماد خانواده‌های مذهبی جامعه و اهل مسجد، نماز، روزه و حجاب است ، خانواده‌ای نابسامان و از هم گسسته که هر یک از اعضای آن گرفتار مشکل یا بهتر است بگوییم انحرافی هستند ، ترسیم می‌کند.

نامه هدایت خواه یادآور شد: فرزند بزرگ خانواده فردی زبان باز ، کلاش ، سودجو و متقلب بوده که ظاهرا همسر و فرزندش در کنار او زندگی نمی‌کنند، سمانه، دختر بزرگ حاج یونس با شوهر خود مدام درگیر و دعوا داشته و کارش به قهر و طلاق می‌کشد. سینا ، پسر کوچک حاج یونس در دام شبکه‌های قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر می‌افتد، غزاله دختر کوچک حاج یونس بدون اجازه پدر و مادر از خانه خارج و بدون اذن پدر با جوان مورد علاقه‌اش که در کار موسیقی است ازدواج می‌کند.

همسر حاج یونس خانمی کارمند و بسیار گرفتار و البته پست طلب که به قول خودش ابوالمشاغل است و خود حاج یونس فتوحی مردی با ظاهر مذهبی ، مسجدی ، اهل نماز ، روزه و خیر خواه اما بسیار خود پسند و مغرور که پس از سالها دینداری در دوران پیری در اثر مواجهه با دختر جوان اسیر عشق او می‌شود و نهایتا به دروغ ، تهمت و رفتارهای ناروای دیگر مبتلا می‌شود.

به گزارش ایرنا، هدایتخواه خطاب به رئیس شورای نظارت برصدا و سیما نوشته است: با این توصیف قضاوت بفرمایید این سریال مذهبی است یا ضد مذهبی.

نامه این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سریال اغما نیز تنها چهره مذهبی یعنی دکتر طاها پژوهان تحت تاثیر وسوسه‌های شیطان قرار می‌گیرد و اقدام به تجسس از امور شخصی مردم ، پست طلبی ، حسادت و رقابت‌های نابجا می‌کند.

در سریال شکرانه ، تنها چهره مذهبی یعنی حامد سلیم‌پور فردی ساده‌لوح و بی‌تدبیر تصور می‌شود ضمن آنکه نمایش دادن مکرر زنان بی‌حجاب و ظاهرا مسلمان تاجیکی محل پرسش جدی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این نامه نوشت: ضمنا در همه این سریال‌ها این ماه موضوع عشق و عاشقی و روش‌های غیر شرعی و مشکل آفرین ازدواج یعنی وابستگی‌های قبل از خواستگاری و تعبیرات زننده و بد آموز برای مخاطبان جوان از محورهای اصلی است.

هدایت خواه دراین نامه خواستار برخورد با سازندگان و تصمیم گیرندگان برای تولید و عرضه این گونه آثار شد .