بازتاب‌ها و واکنش‌ها به سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا - کانون هادیان امت (مسجد امام هادی قم)



 


بازتاب‌ها و واکنش‌ها به سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا

 
سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا بازتاب‌ها و واکنش‌های
بسیاری به همراه داشت که حقایق بیشماری را نمایان ساخت

       

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در شصت و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل پیش از ظهر یکشنبه اول مهرماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
این سفر و به ویژه سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در دانشگاه کلمبیا و برخورد غیراخلاقی «لی بولینجر» رئیس این دانشگاه که رسم میزبانی را رعایت نکرد و اتهاماتی را به رئیس جمهور مردمی ایران نسبت داد، در رسانه‌های جهان از جمله فاکس نیوز، بی.بی.سی، سی.ان.ان و ... بازتاب گسترده‌ای داشت.
البته این رسانه‌ها از اقدامات تخریبی برای وارونه جلوه دادن چهره ایران و رئیس جمهور آن کوتاهی نکرده و با انعکاس اخبار منفی و کذب سعی داشتند افکار عمومی جهان را نسبت به واقعیات کنونی ایران منحرف سازند.
در این زمینه واشنگتن تایمز روزنامه تندرو نزدیک به محافل دولت بوش در سرمقاله خود با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران به شهر نیویورک، با استقبال از مخالفت اداره پلیس نیویورک با حضور محمود احمدی‌نژاد در محل وقوع حملات 11 سپتامبر از حضور احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا ابراز تاسف کرد.
سخنرانی در دانشگاه کلمبیا یکی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر بود که اکثر دولتمردان آمریکایی مخالفت خود با انجام این سخنرانی را پنهان نکرده و در اظهارنظرهای متعدد سعی در لغو این سخنرانی داشتند که موفق نشدند.
این سخنرانی که شب گذشته با حاشیه‌هایی از جمله حضور گسترده دانشجویان برای شنیدن سخنان احمدی‌نژاد و توهین غیراخلاقی «لی بولینجر» همراه بود، انجام شد.
و اما بازتاب‌های سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا؛
شبکه بی.بی.سی با انتشار اخبار مربوط به سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا به نظرسنجی در این زمینه پرداخته که اکثر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی رئیس جمهوری ایران را فردی «شجاع» خوانده و عملکرد رئیس دانشگاه کلمبیا را مورد نقد قرار داده‌اند.
یکی از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده، احمدی نژاد را یک ایرانی جسور و یک سیاستمدار زبده خوانده و می‌افزاید: «آفرین به او. بی دلیل نیست که بوش مناظره با او را نپذیرفت. اگر به بوش این طور توهین می‌شد حتما آمریکایی‌ها کشور توهین کننده را زیرو رو می‌کردند.»
فرد دیگری اظهارات و توهین‌های رئیس دانشگاه را ناشی از عصبانیت سیستم و نشأت گرفته از دیکته‌های لابی صهیونیسم برشمرده و احمدی‌نژاد را فردی شجاع می‌داند.
یکی از شهروندان افغان نیز ضمن ابراز خرسندی از سخنرانی‌های رئیس جمهوری کشورمان، رئیس دانشگاه کلمبیا را شایسته ریاست این دانشگاه نمی‌داند.
برخورد غیراخلاقی رئیس دانشگاه کلمبیا با احمدی‌نژاد در حالی صورت گرفت که روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» دیروز دوشنبه با ارائه گزارشی مفصل از دیدگاه کشورهای مسلمان درباره محمود احمدی‌نژاد و مقاومت و پایداری در برابر غرب و اسرائیل، اعتراف کرد که «رئیس جمهور ایران حتی توانسته در بین کشورهای سنی مذهب نیز تحسین همگان را برانگیزد و آنها او را یک قهرمان بدانند.»
علیرغم حضور چند هزار نفری مشتاقان شنیدن دیدگاه‌های رئیس جمهوری کشورمان، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در اقدامی شیطنت‌آمیز همزمان با پخش سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا تصاویری از تظاهرات گروه‌های صهیونیستی را نیز به تصویر کشید.
سخنرانی احمدی‌نژاد در این دانشگاه از چشم نمایندگان آمریکا نیز به دور نماند و آنها را به انتقاد از دانشگاه کلمبیا به خاطر دعوت از رئیس جمهوری کشورمان واداشت.
در این زمینه «دانکن هانتر» نماینده جمهوریخواه در کنگره آمریکا تهدید کرد از اینکه احمدی نژاد اجازه یافته است در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کند به قدری ناخرسند است که می‌خواهد بودجه فدرال این دانشگاه را قطع کند.
بوش هم ساکت ننشست و درباره این سخنرانی اظهارنظر کرد و گفت که امیدوار است احمدی‌نژاد حقایق را بگوید و این در حالی است که بوش به دلیل عدم بازگویی حقایق درباره جنگ عراق، مبارزه با تروریسم و حمایت از رژیم صهیونیستی مدت‌هاست در نزد افکار عمومی جهان به فردی دروغگو مشهور است.
«نوت گینگریچ» رئیس سابق کنگره آمریکا نیز با انتقاد از عملکرد دانشگاه کلمبیا در دعوت از احمدی‌نژاد، اقدام این دانشگاه را اشتباهی مهلک برشمرد و در اظهارنظری نسنجیده از موضوع تغییر رژیم در ایران سخن به میان راند.
«جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که به سفیر جنگ و اتخاذ مواضع ضد ایرانی شهرت دارد، پس از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در این دانشگاه اذعان کرد که با دعوت از احمدی‌نژاد برای سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، وی به تمام خواسته‌های خود رسیده است.
جان بولتون گفت: احمدی‌نژاد دقیقاً هر آنچه را که از این حضور می‌خواست به دست آورد که آن همان داشتن مشروعیت سخنرانی در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و به دست آوردن پوشش مطبوعاتی گسترده بود.
خبرگزاری رویترز که وابستگی آن به محافل صهیونیستی برهمگان روشن است نیز همانند سابق با اظهاراتی نیشدار ادعا کرد که احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا با استقبال زهرداری روبرو شد و این در حالی است که تصاویر منتشره از حضور چند هزار نفری در این دانشگاه حکایت دارد.
و در نهایت این واکنش‌ها به اعتقاد بسیاری این گفته رئیس جمهوری را تایید می کند که: دولتمردان آمریکایی ظرفیت شنیدن حرف‌های درست را ندارند.